Numarul mesajelor : 45
Data de inscriere : 16/04/2009
Varsta : 28

[Review] GTA4 Empty
MesajSubiect: [Review] GTA4   [Review] GTA4 Icon_minitime1Sam Apr 18, 2009 2:25 am

Salut. Fiind posesor de consola playstation, am ales sa fac review'ul acestui joc.

In primul rand, jocul este creat de cei de la Rock*, un studio care a stat in spatele multor alte jocuri importante precum Midnight Club, Max Payne, Manhunt. Multe probleme au aparut, de la adaptarea pentru PS3, la compresarea jocului pentru a incapea pe DVD pentru xbox360. Au fost si probleme mai grave precum bugetul intins pana la limita si aproape faliment, cel mai rau fiind ca EA erau la un pas de a cumpara Rock* deci am fi putut zice papa jocurilor bune, de acum inainte.

Personajul principal se numeste Niko Bellic si este un imigrant, venit in America pentru o viata mai buna si pentru a uita trecutul problematic, dupa cum este descris si pe cutia jocului. Aici, isi intalneste varul si afla ca lucrurile nu sunt chiar asa roz precum pareau. Din datorie in datorie si din jaf in crima (ca in orice joc gta de pana acum), personajul patrunde tot mai adanc in "mafia" locala. Povestea este destul de captivanta, voice-actingul chiar este de nota 10. Ironie, umor sec, limbaj vulgar si nesimtire curata, toate sunt prezente.

Acest joc a fost numit revolutionar nu neaparat pentru gameplay cat pentru functii. Interactivitatea a fost dusa la total noi standarde, datorita motorului grafic (da da, multi ati zis acum ceva timp, aici pe forum, ca "ce e aia si de ce mi'ar trebui?") numit Euforia. Permite aproape orice. Sariturile peste obiecte sunt perfectionate, miscarile omului, ai'ul, toate datorita acestui motor grafic. Cu ajutorul lui, orice miscare din joc este unica (youtube pentru ajutor, daca nu intelegeti ce vreau sa zic).

Masinile au un control imbunatatit, superior si mai realist. Nu total realist, dar foarte aproape de cel din jocuri arcade precum NFS. Au fost imbunatatite modelele existente (Sabre, Stretch, etc) si au mai fost adaugate unele noi. Toate au damage care se extinde la mai mult decat foc la motor. Unele masini au si backfire, cand schimba vitezele, ceea ce e wow. Personajele pot interactiona mult mai bine cu vehiculele. Mai nou, se pot folosi si alte arme decat SMG pentru Driveby. La viteza mare, daca te busesti de un perete sau stalp, sunt destule sanse ca personajul sa iasa prin parbriz.

Misiunile au un grad de dificultate ridicol, la inceput, crescand cu timpul. Fiecare misiune are un anumit farmec si cutscenes'urile te lasa salivand.

Pietonii sunt independenti si au un grad de inteligenta ridicat. Foarte ridicat. Mergeam linistit pe strada si am busit un "cocalar", in urmatoarele secunde ma trezesc fugarit de gloante deoarece frustratul nu a putut suporta umilinta :laugh: . Boschetarii fug sa se incalzeasca daca gasesc un foc, femeile scapa lucruri pe jos daca treci pe langa ele cu arme si (cel mai important, dupa mine) soferii sunt independenti. Alergam ca nebunul pe mijlocul strazii si m'a busit un jeep. Pana acum, traficul statea sa te astepte, acum se dau jos oamenii si vin la tine cu batele daca deranjezi, unii soferi au nevoie de amenintare cu arma pentru a se da jos din masini...totul datorita Euforia.

Un element interesant este "viata". Exista dimineata, pranz, dupa amiaza, noapte. Trecerile sunt treptate, realiste, superbe. Pe un ecran fullhd se vede extraordinar. Toata grafica este extraordinar dezvoltata peste San Andreas. Nu este grafica gen Uncharted dar totusi este ceva tare. Este interesant ca aproape 60% din joc poate fi distrus (aici ma refer la obiecte mici gen stalp, pubela, interioare de camere, garduri, mai multe...). Iar, AI'ul interactioneaza foarte bine cu mediul. Sunt cluburi dedicate de striptease, restaurante si baruri detaliate si amuzante.

Politia este rea. La o stea, scapi usor, la 2 stele deja trebuie sa stii cateva scheme si locuri de ascuns, de la 3 vin cu elicopterele si te vad oriunde esti. Politistii mai inchid ochiul la unele mici coliziuni si nu sar pe tine imediat, la primul macel. Trebuie sa fie neaparat un politist in zona pentru a te lua in vizor. In urmarire sunt rai si se tin dupa tine destul de bine.

Per total, jocul nu merita o nota anume, pot doar mentiona ca este cu un punct mai sus decat orice joc actual ( in afara de uncharted).

Sursa:PSP-Fanatik

[Review] GTA4